Dialogues

Grüß Peter und die Kinder! (Dialogue)

In this topic “Grüß Peter und die Kinder!”, you will see a sample dialogue.

Klaus
👨🏻

Angela! Wie geht es dir?

(Angela! How are you?)

Angela
👩🏻

Hallo, Klaus. Mir geht es gut. Ich habe dich schon lange nicht mehr gesehen. Wo warst du?

(Hello Klaus. I am fine. I haven't seen you in a long time. Where have you been?)

Klaus
👨🏻

Ich habe einige Wochen in Spanien verbracht.

(I spent a few weeks in Spain.)

Angela
👩🏻

Wundervoll! Und wie geht es deiner Frau?

(Wonderful! And how is your wife?)

Klaus
👨🏻

Es geht ihr gut, danke. Sie kann sich kaum bewegen. Sie wird in ein paar Wochen entbinden und das Baby ist sehr unruhig … aber ansonsten ist alles sehr gut.

(She is fine, thank you. She can barely move. She will give birth in a couple of weeks and the baby is very restless ... but otherwise everything is very good.)

Angela
👩🏻

Es freut mich sehr, das zu hören. Ich habe es eilig, denn ich habe um drei Uhr eine Verabredung. Tschüss! Grüß Julia von mir!

(I am very happy to hear that. I'm in a hurry because I have an appointment at three o'clock. Bye! Give my regards to Julia!)

Klaus
👨🏻

Tschüss! Grüß Peter und die Kinder!

(Bye! Greetings to Peter and the children!)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button

AdBlock Detected :(

Please disable AdBlock